10 tips-uri usor de implementat pentru a obtine vizibilitate pe YouTube

Care sunt beneficiile promovării pe platforma YouTube? Cum ne îndeplinim obiectivele de promovare pe YouTube? Cum generăm mai multe view-uri și conversii? Ce unelte pune la dispoziție YouTube? 

Pe 29 iunie, participanții la webinar au descoperit bune practici pentru promovarea organizațiilor nonprofit pe YouTube de la Denis Murărescu, Google România.

  • Uneltele puse la dispoziție de YouTube
  • YouTube pentru organizații mici
  • Cum să crești vizibilitatea videoclipurilor tale
  • Cum să obții conversii
  • Bune practici de la branduri mici și mari

Urmărește înregistrarea webinarului pe canalul nostru de Youtube AICI

Prezentare completă:

Date generale despre Youtube

Peste 1 miliard de utilizatori la nivel global, adică aproape o treime din toți oamenii de pe internet.

La nivel de conținut, 400 de ore de materiale video sunt încărcate pe Youtube în fiecare minut.

La nivel de creatori de conținut, sunt peste 1.000 de canale care ating în fiecare zi 1.000 de abonați. Acest lucru arată că și cei care încep destul de târziu să-și dezvolte conturile au șansa să atingă un număr destul de mare de abonați.

Numărul de canale care au atins  1 milion de abonați a crescut cu 75% în ultimele 12 luni. Durata ideală a videoclipurilor este de 1-2 minute.

De ce e important să avem abonați pe Youtube?

  • Abonații consumă mult mai mult content decât cei neabonați;
  • Formează o comunitate cu care putem interacționa și colabora;
  • Sunt brand ambassadors pentru canalul nostru și shareuiesc din conținutul nostru. Sunt cei care spun mai departe ce fac organizațiile și, în cele din urmă, asta înseamnă că oferă promovare fără ca aceasta să fie cerută în mod special.
  1. Cum devenim mai ușor de găsit pe Youtube?

Pentru a putea fi găsiți ușor în căutări, titlul și descrierea videoclipului sunt esențiale.

Titlul videoclipului:

  • Unic, concis, atrage atenția. Pentru asta trebuie să îl facem ușor de citit, să se potrivească cu videoclipul;
  • Ideal, conține până la 45 de caractere pentru că Youtube are nevoie de titlu ca utilizatorii să poată descoperi în bara de search videoclipul atunci când caută ceva;
  • Include brandul, numele entității căreia aparține (ex: numele ONG-ului) sau numele seriei;
  • Identifică tipul de conținut (ex: tutorial, vlog etc.).

Toate acestea îl vor face să urce în ierarhia rezultatelor căutărilor și să fie, astfel, mai ușor de descoperit de către utilizatori.

Descrierea videoclipului:

  • Scurtă;
  • Răspunde la întrebarea „la ce mă uit?”. Asta îi va ajuta pe cei care se uită la conținut să înțeleagă mai bine care îi este scopul. În descriere se poate insera inclusiv o întrebare pentru a încuraja interacțiunea cu publicul;
  • Ar fi bine să includă (acolo unde este cazul) o parte de link-uri importante sau direcții pentru următorii pași;
  • În zona de „Arată mai mult” a descrierii ar fi bine să existe link-uri către paginile de social media pentru că e bine să facem cross-promoting pe toate canalele disponibile.

Toate cele de mai sus ajută la începerea și susținerea unei discuții directe și imediate cu publicul nostru și crește șansele de loializare a acestuia

2. Pregătirea unui thumbnail atractiv

Thumbnail-ul este acea fotografie care apare până la accesarea propriu-zisă a videoclipului.

Câteva reguli pentru un thumbnail bun:

  • Trebuie folosită o imagine unică care descrie cu acuratețe subiectul videoclipului și atrage click-uri;
  • Nu trebuie să genereze confuzie, ci să dea un indiciu utilizatorilor despre ce urmează să urmărească;
  • Trebuie să fie constant de la un material video la altul, în funcție de brand;
  • Stilul grafic ar trebui să fie ușor de identificat și de reținut;
  • Imaginile ar trebui încărcate la rezoluție maximă pentru că ecranele pe care va fi afișat thumbnail-ul vor fi variate.

Toate cele de mai sus fac din thumbnail un element personalizabil care poate atrage mult mai mulți utilizatori. De altfel, 90% dintre cele mai accesate videoclipuri de pe Youtube au un thumbnail personalizat.

3. Organizează-ți canalul de Youtube

Canalul de Youtube este locul de unde pleacă toate videoclipurile pe care utilizatorul le încarcă, e asemănător unui News Feed de Facebook pe care utilizatorul îl poate construi pentru a scoate în evidență părțile cele mai bune.

Thumbnail-uri pentru home tab și sections:

  • Home tab-ul apare în mod diferit pentru abonați și pentru neabonați. Pentru cei care nu s-au abonat încă la acel canal se poate seta un trailer al canalului pe care doar ei îl pot vedea și în care este important să punem fie ultimul videoclip postat, fie un videoclip care înglobează ce face ONG-ul pe care îl promovăm (misiune, viziune etc.). Astfel, utilizatorii vor ști pe ce pagină au ajuns și vor putea să hotărască dacă să se aboneze sau nu;
  • Sections permite plasarea pe prima pagină a canalului conținutul propriu pe care îl considerăm cel mai relevant, despre care considerăm că explică ce face organizația.

Thumbnail-uri pentru playlist-uri

  • Thumbnail-urile pentru playlists acționează la fel ca cele pentru video detaliate mai sus. Dacă există o serie de materiale video pe o anumită temă, acestea pot fi grupate într-un playlist;
  • Crearea de playlist-uri ajută conținutul să fie mai ușor de găsit pe canalul de Youtube, dar și în rezultatele căutărilor.

4. Interacțiunea publicului cu platforma Youtube – Cum direcționăm publicul să facă o acțiune, nu doar să vadă videoclipurile?

Youtube Cards

  • Apar ca un „i” în partea dreaptă sus a videoclipurilor;
  • Permit utilizatorilor să inițieze acțiuni concrete;
  • Au un format intuitiv și ușor de utilizat;
  • Pot fi afișate pe mai multe tipuri de ecrane;
  • Ajută la direcționarea utilizatorului, conducerea lui pe traseul „pâlniei de marketing” – ex: „descarcă aplicația”, „află mai multe”, „înscrie-te pe site” etc.
  • Permit „proprietarilor” materialelor video să urmărească o serie de indicatori relevanți pentru ei.

Tipuri de Youtube Cards:

  • Playlist cards: poate trimite către un video propriu sau un video al altui canal cu care colaborăm;
  • Channel cards: fac trimitere la un alt canal de Youtube;
  • Poll cards: proprietarul canalului poate pune o întrebare, iar publicul poate vota în timp real;
  • Donation cards (nu e disponibil încă în România): permite utilizatorului să deschidă Youtube card-ul și să acceseze o opțiune de donație.

5. Ecran de final și branded watermark

Ecranele de final

  • Apar în ultimele secunde (de la cinci până la 20 de secunde) ale videoclipului. Ca să poată apărea la final, materialul video trebuie si aibă minim 25 de secunde;
  • Pot conține până la patru elemente pentru promovarea canalului, conținutului sau a website-ului (ex: conține un link către site, invită abonații pe canal, promovează alte canale relevante etc.);
  • Sporesc engagement-ul și îl lasă pe privitor cu o ultimă impresie.

Watermark-ul

  • Apare în partea de jos a videoclipului și este prezent pe toată durata lui;
  • Este transparent și poate fi adăugat din editorul video;
  • Există și varianta de branded watermark care se extinde atunci când privitorul trece cu mouse-ul peste și oferă opțiunea de abonare la canal.

6. Planifică-ți conținutul

Este bine să fie luat în considerare mixul ideal de content pentru canalul pe care îl deținem.

Metoda „Hero-Hub-Hygiene” pentru planificarea conținutului:

Conținutul de tip Hero:

  • Conținut la scară mare, centrat pe evenimente sau lansări de produs ale organizației, care atrage foarte mulți vizitatori și are mare șanse să devină chiar și viral. Acest tip de conținut este unic, stârnește reacții și trebuie să fie inspirațional;
  • Scopul principal este de a crește brand awareness-ul, de a face cunoscut brandul prin atragerea unui număr foarte mare de vizualizări;
  • În mod obișnuit, organizațiile nu ar trebui să lanseze mai mult de 1-2 hero videos pe an pentru că producerea lor necesită destul de multe resurse. În plus, acest tip de materiale au un impact foarte mare, ceea ce înseamnă că nu e nevoie de foarte multe.

Conținutul de tip Hub:

  • Este un conținut special creat pentru a atinge interesele publicului țintă;
  • Pe baza unor interese exprimate de abonați (în comentarii etc.), acest conținut se livrează la intervale regulate, predictibile, astfel încât publicul să știe când să revină pentru a vedea un material nou.

Conținutul de tip Hygiene:

  • Livrat zilnic sau într-un mod foarte frecvent (exemple de conținut Hygiene: traininguri online, workshop-uri online etc.); menține activitatea canalului;
  • Este conceput special pentru căutările și interesele grupurilor țintă;
  • Are ca scop atragerea de noi vizitatori, în special din zona motoarelor de căutare (adică veniți pe canal prin intermediul rezultatelor din motoarele de căutare);
  • Acest tip de de conținut este unul de suport și ajută organizația să fie percepută într-un mod pozitiv.

Cu cele trei tipuri de conținut de mai sus (Hero, Hub și Hygiene) se poate face o planificare anuală. La modul ideal, conținutul de tip Hygiene ar trebui să fie prezent constant, conținutul de tip hub poate fi postat în reprize, pentru o perioadă destul de lungă. În perioadele de pauză (maxim două) dintre seriile de conținut de tip Hub se poate introduce conținutul de tip Hero.

Organizarea și planul de conținut se poate face și cu ajutorul calendarului, astfel încât să fie identificate momentele cele mai propice, trendurile relevante sau zilele relevante pentru promovare.

7. Put the „you” in Youtube. Cum purtăm o conversație cu cei care ne urmăresc?

Consumatorii conținutului video se pot transforma în creatori de conținut (așa cum s-a întâmplat în cazul provocării Ice Bucket Challenge). Cei care devin creatori de conținut generează promovare în zonele de interes pentru organizație fără ca această promovare să fie cerută în mod special. Ca acest lucru să se întâmple e important să știm ce vor oamenii care urmăresc canalul și să construim mecanisme de a-i implica în mod activ.

8. Interacțiunea cu „oamenii din spatele ecranului”

Este important ca organizația să nu fie percepută doar ca un simplu brand sau entitate, ci să existe factorul uman – Ce se întâmplă în spatele organizației? Cine sunt oamenii din spatele organizației și ce povești au aceștia? Cum poți interacționa cu ei?

Toate acestea generează familiaritate, credibilitate, discuții și apropie organizația de publicul ei.

9. Live. Se întâmplă acum.

Oamenii vor să știe și să ia parte la ce se întâmplă în jurul lor în timp real. În acest context, putem interacționa cu ei prin intermediul, de exemplu, al unui live chat filmat (o serie de experți care răspund în timp real unor întrebări puse pe chat).

10. Unde-s doi puterea crește (cross-promotion și conținut comun)

În cazul cross-promotion este vorba despre promovarea pe mai multe canale de Youtube care găsesc un context bun să se promoveze reciproc. O recomandare e mult mai relevantă dacă vine din partea cuiva pe care îl apreciem, așa că acest tip de promovare este destul de eficientă – audiențele se întâlnesc pe un teren comun.

În momentul în care identificăm canale de YouTube cu un conținut similar cu al nostru sau care urmăresc o cauză comună, putem iniția o discuție de colaborare, în care fie producem un videoclip comun de o durată mai mare, fie două videoclipuri diferite în care împărțim discuția și facem trimitere la finalul videoclipului, pentru a vedea cealaltă jumătate produsă de colaboratorul nostru.

 

Înscrie-te în Programul TechSoup pentru a beneficia de programul YouTube Nonprofit prin Google for Nonprofits.

MĂ ÎNSCRIU



Click pe imagini pentru vizualizare

Trainer

  • Google România

    Denis Murărescu

    Denis este în momentul de față student la Publicitate (SNSPA), voluntar într-un ONG pentru studenți (VIP România) și lucrează în echipa de suport Adwords în cadrul Google.