Cum te promovezi gratuit pe Google, daca esti ONG?

Află cum să-ți promovezi organizația pe cel mai mare motor de căutare din lume. Învață totul despre Adwords și află cum poți accesa programul Google AdGrants pentru ONG-uri.

În cadrul acestui webinar vei afla:

  1. Cum poti accesa grantul de 10.000 USD oferit de Google pentru ONG-uri.
  2. Care sunt pasii prin care poti construi o campanie pe Google pentru a promova cauza organizatiei tale nonprofit.
  3. Cele mai bune recomandari si exemple de bune practici.

Urmărește webinarul pe canalul nostru de Youtube AICI

ONG-urile beneficiază, uneori, de o serie de oportunități oferite de companiile mari care vor să le sprijine activitatea. Unul dintre giganții care a hotărât să se implice în sprijinirea organizațiilor nonprofit este și Google care, cu ajutorul programului Google for Nonprofits (Google pentru organizații nonprofit), ajută ONG-urile să se promoveze mai eficient și să-și facă cunoscute cauzele pentru care militează.

Google for Nonprofits are 3 componente:

Google AdGrants – un grant de până la 10.000 de dolari lunar oferit organizației.

  • Vă puteți promova gratuit pe Google;
  • În rețeaua lor de search, search ads sau text;
  • CPC (cost per click): 2 dolari e maximul;
  • Buget zilnic 329 dolari; buget lunar până la 10.000 de dolari;
  • Banii nu sunt efectiv virați în vreun cont sau nu îi vedeți fizic, dar puteți demara campanii pe Google în limita a acestor 10.000 de dolari pe lună (cheltuielile vor figura online);
  • Grantul nu expiră, dar se poate pierde dacă campaniile nu respectă regulile Google;
  • Grantul nu se poate folosi în campanii care generează profit ci doar, de exemplu, pentru donații;
  • Mesajele publicitare/promovarea nu se pot asocia decât cu domeniul pe care s-a primit aprobare pentru grant.

Google Apps pentru organizații nonprofit: Google Apps for Work

  • Fără limită de utilizatori;
  • Oferă adrese profesionale de e-mail;
  • Până la 30 de GB spațiu de colaborare și stocare online (cloud).

Youtube pentru organizații nonprofit (canal personalizat pentru organizația ta)

  • Oferă custom URL (URL personalizabil) cu numele organizației;
  • Oferă posibilitatea adăugării unor butoane de donații sau de call to action în timp ce rulează materialul video al organizației;
  • Permite personalizarea thumbnail-urilor (felul în care apar rezultatele în căutarea pe Youtube).

Cum aplic pentru Google pentru organizații nonprofit?

  • Intrați pe https://www.google.ro/nonprofits/;
  • Introduceți codul de validare (dacă sunteți întregistrați în comunitatea Techsoup îl aveți deja, dacă nu, trebuie să vă înscrieți pentru că doar așa puteți obține codul de validare)

Pentru a fi eligibile pentru programul Google AdGrants, organizațiile trebuie:

  • Să dețină un statut actual și valid de instituție non-profit, în conformitate cu regulile din țara respectivă;
  • Să cunoască și să accepte certificările prevăzute în solicitare cu privire la nediscriminare și la primirea și utilizarea donațiilor;
  • Să dețină un site funcțional cu volum considerabil de conținut.

Următoarele organizații nu sunt eligibile pentru programul Google AdGrants:

  • Entitățile și organizațiile guvernamentale;
  • Spitalele și grupurile medicale;
  • Școlile, centrele pentru îngrijirea copiilor, instituțiile academice și universitățile (ramurile filantropice ale organizațiilor de învățământ sunt eligibile. Pentru a afla mai multe despre programele Google dedicate instituțiilor de învățământ accesați Google pentru Educație.

Ce oferă grantul Google?

10.00 USD lunar în Google Search – organizațiile vor putea rula campanii în care, pentru anumite cuvinte cheie stabilite de organizații, să fie afișate atunci când se inițiază cautări de către publicul țintă.

De ce campanii e bine să facem campanii pe Google Search/Google AdWords?

  • Google AdWords e o platformă de publicitate online cu plata la click (Pay Per Click). Adică organizația plătește de fiecare dată când cineva dă click pe reclama ei, nu se plătește la numărul de afișări, așa cum se întâmplă în mod obișnuit;
  • Reclamele sunt afișate către cei care te caută. În momentul în care cineva face o căutare pe Google, vor apărea două tipuri de rezultate: rezultate sponsorizate (marcate ca atare) și rezultate obișnuite. Așa că reclamele sunt afișate doar atunci când cineva caută informații cu privire la organizație. Asta este foarte important pentru că matchingul e unul foarte puternic (nu sunt afișate reclame către un public neinteresat de ceea ce oferă organizația);
  • Control total al bugetului (indiferent de sumă). Se pot verifica acele campanii care au cele mai bune rezultate, iar bugetul se poate muta de pe o campanie pe alta;
  • Măsurare detaliată a rezultatelor. Se poate vedea exact ce se întâmplă cu bugetul – ce au făcut utilizatorii care au ajuns pe site (au citit informații, au completat un formular etc.). Practic, se poate măsura absolut orice la nivel de site.

Căutările pe Google

Atunci când introducem ceva în motorul de căutare Google, primim anumite sugestii bazate pe căutările anterioare ale altor persoane care au căutat același lucru, au avut același început al frazei. Acest lucru ar putea fi folosit în avantajul organizației care vrea să se promoveze cu ajutorul unui instrument specific.

Google Keyword Planner – e un instrument oferit gratuit de Google. Unelata ajută să vedeți cuvintele cheie pe care le caută publicul țintă al organizației și volumul de căutări în medie (ce se caută cel mai mult în fiecare lună)

E recomandat să introduceți acele cuvinte în campania pe care o derulați. Nu este, însă, recomandat să folosiți cuvinte generale (ex: ANAF formulare etc.), ci ceva specific (ex: formular 200 etc.). Astfel, reclamele se adaptează mai bine, sunt mai aproape de căutarea inițiată de utilizator.

Structura contului AdWords

Un cont Google AdWords conține una sau mai multe campanii. Fiecare dintre aceste campanii conține unul sau mai multe grupuri de anunțuri.

Aceste grupuri de anunțuri conțin, la rândul lor, unul sau mai multe anunțuri și unul sau mai multe cuvinte cheie.

Există mai multe setări pentru fiecare campanie și fiecare grup de anunțuri. Atunci când facem o campanie, e important să gândim anunțurile cât mai apropiate de cuvintele cheie. Deoarece un grup conține și anunțuri și cuvinte cheie în același loc, ele trebuie să fie foarte strâns legate.

Ar fi foarte bine să existe câte grup pentru tot ce ține de un anume subiect (ex: un grup pentru formularul 200, declarația 200 ș.a.m.d., și un grup pentru formularul 230 ș.a.m.d.). Făcând acest lucru, puteți adapta reclamele mai bine și pot fi mai aproape de căutarea făcută.

Setările importante ale contului Google AdWords:

La nivel de cont:

  • Adresa de e-mail și utilizatorii care au acces la cont;
  • Datele de facturare.

La nivel de campanie:

  • Regiune (poate fi targetat un public aflat într-o anume zonă). Campaniile se pot face, deci, în funcție de locație;
  • Se poate seta unde vor fi livrate anunțurile organizației – în motorul de căutare Google Search, în rețeaua Google Display (aici putem avea și reclame de tip banner) etc.;
  • Important de precizat e că grantul de 10.000 de USD e valabil doar pentru anunțurile din motorul de căutare Google Seach, nu și pentru Google Display Network.

La nivel de grup de anunțuri:

  • Setarea sumei pe care o licităm – Google se bazează pe licitații. La fiecare căutare pe care o face cineva pe Google există unul sau mai mulți advertiseri, iar fiecare dintre acești advertiseri licitează o sumă de bani. Suma licitată reprezintă suma pe care sunt dispuși să o plătească pentru fiecare click pe care îl vor primi din reclamele respective. Important de menționat aici este că Google afișează reclamele în ordinea relevanței reclamei față de ce a căutat utilizatorul, nu în funcție de cea mai mare sumă licitată.

După ce am setat contul Google AdWords și am trecut prin pașii de mai sus, e important să decidem unde trimitem utilizatorii care dau click pe anunțuri – e important să-i trimitem pe o pagină (landing page) care răspunde cât mai mult nevoii pe care o au ei.

Structura optimă a unui landing page:

  • Titlul iese în evidență foarte bine;
  • Urmează, după caz: subtitlul, conținutul (se pot include testimoniale etc.), mesajele call to action care împing utilizatorii să acționeze (de obicei exprimate prin verbe – donează, implică-te etc.);
  • Imaginile trebuie să fie cât mai reprezentative.

Măsurarea rezultatelor campaniilor Google AdWords

O parte dintre variabilele care se pot măsura

  • Completările de formular – ajută pentru că organizația poate direcționa bugetele către campaniile care au cel mai mult succes;
  • Timpul petrecut pe anumite pagini (Despre noi/Contact etc.). Se face cu ajutorul Google Analytics, apoi datele pot fi importate în AdWords;
  • Numărul de donații – se poate măsura care campanii sau care cuvinte au adus cele mai multe donații pentru organizație. Acest lucru se poate face, după setarea contului Google AdWords, în ramura Tools (Unelte) – Conversions. De aici se poate seta tipul de obiectiv pe care organizația dorește să-l măsoare, apoi se va genera un anumit cod. Acest cod trebuie integrat în codurile paginilor site-ului, de exemplu pus după ce un utilizator completează un formular de pe site-ul organizației.

Înscrie-te în Programul TechSoup pentru a te promova gratuit cu AdWords prin Google pentru organizații non-profit.

MĂ ÎNSCRIU

Prezentarea completă și înregistrarea webinarului:

Trainer

  • Canopy

    Cristian Ignat

    Fondator Canopy, agenție care își propune să ducă digitalul către noi înălțimi.