LinkedIn pentru organizatii nonprofit

Cum să ai o prezență puternică pe cea mai profesională rețea din lume

Peste 1.500.000 de profesioniști români sunt prezenți pe LinkedIn. Printre ei, ai putea găsi voluntari specializați, noi membri de board sau noi ambasadori ai cauzei organizației tale nonprofit. Află cum să construiești o pagină profesională de LinkedIn care să reflecte misiunea organizației tale și cum să pornești un dialog despre cauzele ONG-ului tău.

Urmărește webinarul pe canalul nostru de Youtube AICI

LinkedIn are, în prezent peste 400 de milioane și a început (ca primă misiune) ca un site de locuri de muncă. Între timp, lucrurile au evoluat și acum există mai mult conținut, iar mare parte din ce se întâmplă pe rețeaua socială are legătură cu ce consumă cei care sunt în rețea. Există un feed în care circulă informație mereu nouă, însă LinkedIn e o platformă profesională, deci majoritatea conținutului pe care  membrii sau companiile îl scriu și promovează are caracter profesional.

În ceea ce privește networking-ul pe LinkedIn pentru ONG-uri, acesta poate să acopere și să contribuie la obținerea mai multor obiective. De exemplu, se pot găsi donatori sau voluntari, cei din ONG-uri pot afla mai multe despre sectorul lor, despre cursuri, pot intra în legătură cu experți etc. și astfel își pot îmbunătăți felul în care contribuie la obiectivele organizației lor.

Pe LinkedIn există (mai ales în SUA) fenomenul de social fundraising în care ONG-urile au început să îți construiască o rețea de membrii și cunoștințe, pornind de la care sunt nevoile lor. Pentru asta e important ca o organizație să își construiască un brand social media, să vorbească despre care sunt obiectivele ei și, vorbind despre ele, să poată intra în legătură cu oameni care sunt interesați exact de aceste cauze (mulți utilizatori și-au listat pe profil cauzele de care sunt interesați).

Cum se construiește profilul pe LinkedIn:

  • Regula de bază e ca fiecare membru să încerce să scrie ceva la fiecare dintre secțiunile profilului. E foarte important ca fiecare rubrică să aibă informație pentru că asta spune, în primul rând, că membrul e activ. De asemenea, algoritmul din spatele sistemului recunoaște cumva că membrii sunt foarte activi și interesați și atunci va prioritiza acei membrii în toate căutările de pe rețea;
  • Trebuie să fie folosit un ton profesional. LinkedIn tinde să fie o platformă destul de sobră;
  • Fiecare membru să-și adauge rich content, adică tot felul de alte moduri de a vorbi despre munca și expertiza lor, în afară de text – o prezentare/un video de la o conferință etc. Pentru profilul ONG-urilor, e important să existe pentru că arată cum își atinge organizația scopurile.

Rubrici:

Paragraful introductiv – care cred eu că e misiunea mea profesională?

  • E important să spună cine ești, ce faci, dar și ce valori promovezi;
  • Pe lângă funcție, e bine să cuprindă și o informație, pe scurt, despre scopul în care faci acel job – ex: Alligning your workplace to support your corporate objectives;
  • E important să ne gândim la cuvintele cheie pe care le putem introduce în această scurtă descriere ca atunci când cineva caută ceva relevant despre organizația noastră să ne găsească prin acele cuvinte cheie.

Poza de profil

  • Profilele care au o poză sunt vizionate de 11 ori mai mult decât cele care nu au o poză;
  • E important ca poza de profil să fie o poză profesională, adică să fie o poză care are lumina corespunzătoare, să se vadă bine fața etc. (nu ca la buletin sau pașaport, dar o poză care să-i ajute pe ceilalți membri care nu ne cunosc să ne recunoască)

Sumarul

  • Cuvintele cheie trebuie să apară în acest sumar și ajută în căutările pe care alți oameni le fac despre pentru noi;
  • Nu trebuie să fie foarte lung, dar e important să spunem mai multe despre misiunea, pasiunea noastră și care sunt punctele noastre forte;
  • Exemplu de structură pentru sumar –  Un mic paragraf despre pasiune (e importantă pentru cei care lucrează în mediul ONG pentru că arată ce îi motivează), un mic paragraf de background (ce am făcut înainte, ce justifică sau ce motivează poziția actuală), câte ceva despre companie și un mic call to action (dacă cineva vrea să ne cunoască, cum o poate face, cum poate să ne abordeze).

Link-uri relevante – de la website-ul personal sau al ONG-ului etc.

Informații de contact

  • Dacă lumea vrea să intre în contact cu noi să știe cum o poate face. Utilizatorii pot fi contactați prin mesaje pe LinkedIn, dar e important în unele cazuri să existe și numărul de telefon sau să menționăm și orașul.

Rich media (links)

  • Tot ce înseamnă dovada vizuală a muncii noastre e foarte utilă pe LinkedIn pentru că,  mai ales recent, conținutul vizual se consumă mai repede mai bine decât cel în formă de text;
  • Video (dacă ați fost speakeri la o conferință, ați făcut un webinar care arată care e esența muncii pe care o faceți etc.) slide-uri, prezentări, documente oficiale (dacă reprezintă misiunea organizației și aduc mai multe detalii despre organizație și membru).

Istoricul joburilor de până acum

  • E foarte important pentru că arată cum am ajuns acolo unde suntem;
  • La fiecare job din CV ar fi bine să scriem câteva rânduri sau liniuțe despre care au fost lucrurile pe care le-am realizat în poziția respectivă. Oarecum, e mai puțin important care erau sarcinile de lucru și mai important să scriem care au marile realizări./momentele de care suntem cei mai mândri.

Educația/studii

  • Poate să ajute în facilitarea legăturii dintre oameni care deși nu se cunosc, au studiat în același loc.

ONG-urile își pot crea o pagină de companie pe LinkedIn, dar și profilul personal e foarte util pentru networking-ul personal. De obicei, e mai ușor și mai natural să interacționezi cu o persoană decât cu o companie. De asemenea, e important să creăm o rețea de contacte foarte bine dezvoltată și pe care să ne putem baza – e mai ușor să atingi anumite obiective când lucrezi în echipă și când te bazezi și pe colegii tăi, nu doar pe tine.

Marketing LinkedIn pentru ONG-uri

Relația dintre un brand și clienții lui poate să fie o relație emoțională foarte puternică și asta poate să ajute brandul pe termen lung. De aceea e important și pentru ONG-uri să creeze astfel de relații cu oamenii.

Aceste relații și branduri se construiesc pe LinkedIn cu ajutorul a trei aspecte:

  • Comunicare precisă;
  • Conținut interesant pentru membri;
  • Conținutul disponibil cât mai larg, acolo unde sunt membrii (de exemplu, dacă ei se loghează și rulează conținut în feed, e important să fii în feed).

Câteva sfaturi pentru o comunicare precisă:

  • Trebuie să știi exact cui te adresezi;
  • Pe LinkedIn există baze de date pe care poți găsi exact ce face fiecare membru – industrie, domeniu de expertiză etc. E important să ținem cont de ele ca să fim preciși în comunicare;
  • E important să ne gândim la ce limbaj folosim atunci când comunicăm cu cei cărora ne adresăm și să ne adaptăm audienței.

Aspecte de care trebuie ținut seama în comunicarea unui ONG pe LinkedIn:

  • Profilul demografic al donatorului în România – Cui ne adresăm?
  • Care e profilul specific al donatorului pentru diverse ONG-uri? Dacă ONG-ul se ocupă de educația copiilor din școli, cine e donatorul tip pentru acea cauză?
  • Ajută studiile de cercetare, dar dacă ne gândim deja la segmentare publicului e un pas înainte important.

Pagina de companie a ONG-ului

  • Cât mai relevantă și informativă pentru oricine vrea să afle mai mult despre companie, să doneze sau să voluntarieze;
  • E pagina în care stă conținutul, acolo se publică mai întâi și de acolo migrează către rețelele sociale și către feed-ul membrilor;
  • Imaginea de headline e foarte importantă;
  • Introducerea e la fel de importantă ca și la profilul personal – câteva paragrafe în care să spunem care  e obiectivul ONG-ului și cum lucrăm la atingerea lui sau care au fost rezultatele până acum

La fel de importantă ca pagina companiei e platforma de self-publishing – fiecare membru poate acum să publice articole ca pe blog

  • Până acum existau doar 500 de influencers care aveau acces la această funcție, acum poate oricine să publice conținut de formă lungă.

Grupurile de interese

Sunt o metodă de a interacționa cu membrii cu care ne dorim să intrăm în contact. O strategie bună e să creăm un grup pentru o anumită cauză sau un grup cu membrii de LinkedIn interesați de acea anumită cauză.

Metode de măsurare a audienței pe LinkedIn

Admin-ul paginii de companie are acces la un tab numit Analytics care adună toate datele demografice ale urmăritorilor, istoricul (când a fluctuat numărul urmăritorilor), locurile din care provin, domeniile în care activează, cât de mari sunt companiile la care lucrează.

Ads și cum promovezi o pagină de companie

Se pot cumpăra LinkedIn Ads cu cardul de credit. Pentru targetare se folosesc toate informațiile incluse pe profilul LinkedIn al unui utilizator.

Cea mai bună strategie pentru  LinkedIn Ads e A-B Testing – să avem acces la cât mai mult conținut pentru că nu știm dinainte ce va funcționa cel mai bine (va face click-uri). Asta variază în funcție de engagement, de existența unei fotografii, de tipul de conținut (video etc).

Totul contează, dar cert e că nu putem prezice clar cumva funcționa un conținut. Cel mai bine e fie să postăm același lucru în diverse feluri (imagine, video etc.) fie să avem conținut divers (video, blog post etc) ca sistemul să se concentreze pe cel mai de succes.

Sfaturi pentru o comunicare bună pe LinkedIn:

  • Conținut cât mai mult ca să ai șanse cât mai mari să fii în feed;
  • Conținut relevant – despre orice, nu doar despre faptul că, de exemplu, ONG-ul vrea să recruteze pe cineva, ci și conținut care îi ajută pe membrii să fie mai buni (sfaturi etc.);
  • Conținutul care se poate citi ușor, rapid.

Concluzii

  • Decideți cine e publicul vostru tip, cu cine comunicați;
  • Personalizați pagina companiei/ONG-ului – obiective etc.;
  • E important să postați conținut relevant și interesant pentru membri. Trebuie să ne gândim care sunt interesele celor cu care comunicăm și cum putem să venim în întâmpinarea acestor interese – poate îi putem ajuta să devină mai buni etc;
  • E important pentru vizibilitate să devenim Publishers – să vorbim despre ce facem și să creăm discuții cu publicul țintă cu updates/blog posts etc.;
  • Toate vor ajuta în cele din urmă ca ONG-ul să devină un thought leader, un punct de referință pe un anumit domeniu de expertiză.

Prezentarea completă și înregistrarea webinarului:

Trainer

  • LinkedIn

    Nicoleta Benga

    Din iunie 2014, Nicoleta face parte din echipa LinkedIn din Londra. În România, Nicoleta a lucrat în marketing și comunicare în cadrul agenției de publicitate Saatch & Saatchi.