Storytelling digital

Cum începi să scrii o poveste? Există talent de povestitor sau e ceva ce se poate învăța? Cum atragi susținători prin ceea ce scrii online?

Pe 31 mai 2017, participanții la webinar au intrat în lumea poveștilor digitale cu Gabriel Sandu, one-man show la Brrlog.

  • Procesul de scriere: de la alegerea subiectului, la publicare
  • Importanța povestitorilor buni
  • Scrisul în online prin analogie
  • Cum povestim pentru site-ul unui ONG
  • Cum faci audiența să dea click pe povestea ta

 Urmărește înregistrarea webinarului pe canalul nostru de Youtube AICI

Prezentare completă:

 

În principal, oamenii reacționează rapid doar la lucruri care poartă titlul de „urgențe”. Desigur, acest lucru nu este obligatoriu și nici nu ar trebui să descurajeze. Există și cazuri în care oricât de mult am pregăti un mesaj și l-am gândi strategic el nu are impactul dorit. Tocmai de aceea, ce vinde cu adevărat un mesaj este, de fapt, povestea pe care o construim în jurul lui și prin care mesajul va ajunge la public.

O  altă idee care poate ajuta la promovarea mesajelor este abordarea jurnaliștilor. Urmăriți subiectele pe care le abordează jurnaliștii care vă plac, iar dacă vreunul dintre ei scrie despre o arie care are legătură cu ceea ce face organizația îl puteți aborda ca să încercați stabilirea unei întâlniri prin care să prezentați ce face ONG-ul sau să vă exprimați o poziție față de o problemă. Asta poate oferi vizibilitate mesajului și organizației.

Cum se scrie o poveste bună? (conținutul)

Fii personal – Un om ar trebui să poată rezona cu textul.

Gândește-te de ce povestea ar trebui să intereseze pe cineva – Încercați să treziți interesul și să stabiliți o legătură cu cititorii, încercați să dați informații care să-i introducă pe cititori în context și să le arate de ce e important să parcurgă povestea;

Folosește analogii inteligente și organizează-ți ideile – Analogia este o asemănare parțială între situații sau fenomene, iar organizația ar trebui să folosească analogii care ajung cel mai bine la publicul vizat. O analogie bine plasată în text va crea o punte emoțională între o experiență cu care empatizează un număr mai mare de oameni și ceva mai particular, dar dificil de explicat într-un limbaj uzual. Tehnica analogiei ajută la aducerea împreună a unor oameni care, altfel, nu ar avea nimic în comun.

Încearcă să introduci o poveste personală care să „umanizeze” și să dea context datelor reci – Oamenii vor empatiza mai mult dacă pe lângă cifre vor citi și o poveste personală. Atenție, însă, în cazul relatării unor povești personale ale unor persoane vulnerabile trebuie să ne asigurăm că aceste persoane știu că informațiile vor fi făcute publice și sunt de acord cu acest lucru. În plus, în momentul scrierii poveștii trebuie să ne asigurăm că textul nu denigrează sau nu pune într-o lumină defavorabilă sau într-o poziție nedreaptă acele persoane.

Textele ar trebui să aibă întotdeauna un scop  și un rol – Un text ar trebui să lămurească o problemă, să ofere informații despre un anumit subiect etc. Diferența dintre o poveste „cu suflet” și un text care conține doar date seci este dorința de a transmite un anumit mesaj sau o stare (preferabil imprimându-i o notă personală).

Învață cum funcționează platformele de social media pentru a putea promova conținutul mai eficient – De obicei, sunt șanse mai mari ca oamenii să dea click pe un conținut promovat pe social media dacă: introducerea este scurtă, se prezintă clar mesajul comunicat, există un teaser cu punctul cel mai important al poveștii. Desigur, nu există rețete sigure, dar e o idee să exersați aceste lucruri.

Găsește un mediu comod în care să scrii ca totul să nu devină un chin.

 

Înscrie-te în Programul TechSoup pentru a avea acces la peste 170 de produse software sau servicii cloud și traininguri gratuite despre tehnologie.

MĂ ÎNSCRIU

 





Click pe imagini pentru vizualizare

Trainer

  • Brrlog

    Gabriel Sandu

    Gabriel Sandu este jurnalist, scenarist, actor și activist de nevoie. A început să facă reportaje pentru VICE la finalul lui 2015, iar în prezent este un one-man show al platformei Brrlog.