Tot ce voiai să știi despre domeniul serviciilor sociale

Cum să-mi îmbunătățesc abilitățile, cunoștințele și compețentele de lucru cu grupurile vulnerabile? Cum putem să creăm organizații care au cultura inovației și a măsurării impactului? Care sunt etapele și criteriile de acreditare, precum și standardele minime de calitate privind funcționarea serviciilor sociale?

Urmărește înregistrările seriei de webinarii pe canalul nostru de Youtube AICI

În cadrul acestei serii* de 3 webinarii (din 16 mai, 30 mai și 13 iunie), participanții au aflat despre:

 

1. Metode și tehnici inovative de abordare a grupurilor vulnerabile, 16 mai 2019, ora 18:00

Abordarea provocărilor și problematicii actuale în munca din domeniul social, metode și tehnici moderne aplicabile și în România. Metode și tehnici de depășire a dificultăților pe care le întâmpinăm în activitățile din domeniul social. Soluții practice la aceste dificultăți.

  • Cum să-ți îmbunătățești abilitățile, cunoștințele, competențele de lucru cu grupurile vulnerabile
  • Genograma (instrument util în evaluarea socială, dar și în abordarea terapeutică a persoanelor vulenerabile)
  • Istoricul personal, exercițiu de ”Reflecție cu privire la valorile familiei de proveniență’’
  • Documentarea procesului de reflecție (cand folosim reflectia ca metoda de lucru, cu cine o folosim, care sunt avantajele/dezavantajele)

 

Prezentarea webinarului mai jos. Înregistrarea webinarului poate fi parcursă AICI, pe canalul nostru de YouTube.

 

2. Inovarea și învățarea în managementul social, 30 mai 2019, ora 18:00

Pentru a putea inova, trebuie să ne permitem să eșuăm și să învățăm din fiecare eșec. Pentru a avea un impact mai bun, inovăm. Inovația se referă nu doar la servicii, produse și procese noi, ci mai ales la îmbunătățirea continuă a felului în care ajungi la impact. Te poți inspira din ideile, metodologiile, expertiza altora, uneori din industrii care nu au legătură cu serviciile sociale, și poți adapta permanent aspectele noi la contextul tău organizațional.

  • Cum putem să creăm organizații care au cultura inovației și a măsurării impactului, abilități și competențe pe care sa le dezvoltăm la nivel organizațional pentru a produce învățare organizațională
  • Ce este inovarea socială și cum se produce ea
  • Condiții pentru învățarea la nivel organizațional ca premiză a inovării
  • Ce pot să fac ca să dezvolt procese de inovare în serviciul social în care lucrez

 

Prezentarea webinarului mai jos. Înregistrarea webinarului poate fi parcursă AICI, pe canalul nostru de YouTube.

 

3. Asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale, 13 iunie 2019, ora 18:00

Funcționarea legală a serviciilor sociale și asigurarea calitătii acestora ocupă o mare parte din timpul persoanelor implicate în domeniul social. O bună cunoaștere a cadrului legislativ cu etapele și criteriile de acreditare, precum și a standardelor minime de calitate privind funcționarea serviciilor sociale este indispensabilă. 

  • Cadrul legislativ
  • Modificări preconizate ale cadrului legislativ
  • Calitatea în domeniul serviciilor sociale (evaluare, certificare, standarde minime de calitate privind funcționarea serviciilor sociale)
  • Acreditarea furnizorilor de servicii sociale (criterii, etape, întocmirea dosarului)

 

Prezentarea webinarului mai jos. Înregistrarea webinarului poate fi parcursă AICI, pe canalul nostru de YouTube.

 


 

Organizația Umanitară CONCORDIA aduce în aceste webinarii gratuite expertiza sa extrem de îndelungată de furnizor de training specializat pentru manageri de servicii sociale, coagulate în CONCORDIA Academia.

Această serie de webinarii s-a adresat atât furnizorilor de servicii sociale cu experiență, cât și celor care abia au început sau vor începe activitatea lor în domeniul social.

 

 

Trainer

  • Organizația Umanitară CONCORDIA

    Mariana Armean

    Psiholog clinician și psihoterapeut (membră a Asociaţiei Psihologilor din România), cu experiență în domeniul sănătății mintale de peste 25 de ani.
  • Organizația Umanitară CONCORDIA

    Silvia Misu

    Formator și consultant cu peste 15 ani experiență în domenii precum formare de formatori, management organizațional, proiecte europene, project cycle management, planificare strategică pentru sectorul privat si public.
  • Organizația Umanitară CONCORDIA

    Mirela Lavric

    Mirela-Carmen Lavric are o experiență de mai mult de 20 de ani în domeniul serviciilor sociale din România și o serie de țări din zona Europei de Sud-Est și a lucrat atât cu organizații internaționale cât și naționale, publice și private.